Güneybatı Çin’de Devasa Dinozor Fosilleri

Çinli antropologlar Sichuan kentinde birçok dinozor fosili buldu. Fosiller çok ince bir toprak tabakasının altından çıkan fosiller, aradan geçen milyonlarca zaman içinde oldukça bozulmuş haldeydi. Bölgede en iyi derecede korunmuş olan fosilin bile %45’i tamamlanabildi.

Paleontologlar, fosillerin bitki yiyici bir tür ve 206 milyon – 180 milyon aralarında yaşamış olan sauropod türüne ait olduklarını belirtti.

Böylece 1970 yılından beri ilçede fosil bulunan bölgenin sayısı yirmiye çıkmış oldu. İlçenin çeşitli yerlerinde çiftçilik veya inşaat faaliyetleri yapılırken de dinozor fosillerine rastlanıyor.

Çin’in, dinozor fosilleri üstüne yürüttüğü çalışmanın, Lufeng ve Zigong kentlerinde bulunan fosillerden yola çıkılarak yapıldığını ve Sichuan kentinde bulunan bu fosillerin, Lufeng ve Zigong kentleri arasındaki dinozor geçişi hakkında bilgi verebileceğini belirtildi.