Fosilleri Tespit Eden Aplikasyon Yapıldı

Yeni geliştirilen Geçmiş Hayatın Dijital Atlası (The Digital Atlas of Ancient Life) isimli tablet ve telefon aplikasyonu, üç farklı jeolojik dönemden fosiller hakkında bilgi ve fotoğrafların aranmasını sağlayarak, fotoğrafını yüklediğiniz fosilin ne olduğunu tespit ediyor.

Ohio Üniversitesi’nden jeolog Alycia Stigall, aplikasyonun şehirden uzak bölgelerde işe yarayabileceğini söylüyor.

Aplikasyonun tespit ettiği yüzlerce türden biri olan Isorophus Cincinnatiensis Of Hamilton County, Ohio. Bu Geç Ordovizyen dönem denizlerinde oldukça yaygın olarak görülen bir tür ekinoderm (yani denizyıldızının bir kuzeni) Görsel: Alycia Stigall.

Stigall ve Ohio Üniversitesi öğrencileri, 443-453 milyon yıl öncesindeki Ordovizyen döneme ait yaklaşık 30.000 fosil örneğine ait verileri dijital hale getirerek projeye katkı sağladı.

Aplikasyonu yaapan San Jose Devlet Üniversitesi ve Kansas Üniversitesi’nden bilim insanları ise 300-323 milyon yıl önceki Pennsylvania dönemine ve 23-2 milyon önceki Neojen dönemine ait fosilleri yükledi. Aplikasyonda yaklaşık 800 tür hakkında veri bulunuyor.

“Bilim insanları tarafından toplanan ve tanımlanan fosil örneklerin çoğu doğa tarihi müzlereinde ya da laboratuvar çekmecelerinde duruyor, ve halkın bunlara erişimi olmuyor” diyor Stigall.

“Fakat yeni yazılım araçları ve aplikasyonlar bu bilgileri dijitalleştirip, öğretmenlerin, öğrencilerin ve fosil-severlerin kullanabileceği bir hale getirilmesini sağlıyor”