Şili’de T. Rex’in Kuzeni Yeni Tür Vejeteryan Dinozor Bulundu

Yeni keşfedilen ve Chilesaurus diegosuarezi ismi verilen dinozor türü, ünlü Tyrannosaurus rex’in kuzeni olabilir.  Fakat yaprak şeklindeki dişleri üzerine yapılan araştırmaya göre Chilesaurus diegosuarezi et yemiyordu ve bitkilerle besleniyordu.

Chilesaurus, bir otobur dinozorun diğer karakteristik özelliklerine de sahip. Ayrıca paleontologlara dhsyvsnlsrın ot yemeye başladığında vücut iskeletlerinin değiştiğini gösteren kanıtlar sunuyor.

Bu dinozor, belki bir asıl olarak et yiyen bir dinozor türü olan trepod olabilir fakat C. Diegosuarezi bitki yemişti. Uzun boynu bitki avlamasına yardımcı olmuş olabilir. Ayrıca büyük ayakları da ağırlığını taşımasına yardımcı olmuş olabilir.

Chilesaurus diğer trepodlar gibi arka ayakları üzerinde yürümüştü. Aynı zamanda ön ayakları da diğer Jurassic trepodlarınki gibi gözüküyordu. Fakat kuzeni Velociraptor’ın sivri olan iki parmağının yerine bunun parmakları küt idi.

Yeni tür dinozorun fosilleşmiş omurları, İlk olarak 2010 yılında ailesi ile birlikte jeoloji keşfine katılan 7 yaşındaki bir çocuk tarafından Güney Şili’de bulundu. Daha sonra yapılan ayrıntılı araştırmalarla bu türe ait dört tanesi tam olmak üzere onlarca kemik bulundu.

Chilesaurus diegosuarezi, üç farklı dinozor grubunun karakteristik özelliklerine sahip. Geriye doğru bakan kasık kemiği aynı Ornithischian dinozoruna benziyor. Etçil dinozorların çoğunda kasık kemiği aşağı doğru ya da hafifçe ileriye doğru bakıyor. Diş fosilleri bu türün T. Rex gibi sivri dişlere sahip olmadığını gösteriyor.

livescience