Rusya’da 250 Milyon Yıllık Ejderha Benzeri Yaratık Bulundu

Rusya’da 250 milyon yıl önce ejderhaya benzeyen bir yaratık, süperkıta Pangea zamanında dünyanın dört bir yanında yaşıyordu.

Bu yaratıklar et bıçaklarına benzer dişlere sahipti ve yaklaşık üç metre boyundaydı. C: Mark Witton / SWNS

Arkeologlardan oluşan bir ekip, 250 milyon yıldan daha önce dünyada yaşayan gizemli ejderha benzeri bir yaratığın kalıntılarını keşfetti. Keşif Rusya’da yapıldı ve kazıda yer alan araştırmacılar, bu garip yaratığın dinozorların ortaya çıkmasından önce yeryüzünde dolaştığını ortaya çıkardı.

Araştırmacılar, bu yaratığın eritrosuchidler olarak bilinen bir sürüngen grubuna ait olduğunu belirtiyor.

Komodo ejderinin tarih öncesi atası

Bu canavarın Komodo ejderinin bir çeşit tarih öncesi versiyonu olduğu belirtiliyor. Bu yaratığın fosilleşmiş kalıntılarının ilk incelemesi, ağzında kocaman dişleri olan dev bir kafaya sahip olduğunu gösteriyor. Araştırmacılar, bu dişlerin biftek bıçaklarına çok benzer olduğunu ve ejderin avını parçalara ayırmasına yardımcı olabileceğini söylüyor.

(‘Sibirya Unicorn’u 39.000 Yıl Önceye Kadar Yaşıyordu)

Araştırmacılar bu yaratığa ‘Garjainia’ adını verdiler. Garjainia özellikle Doğu Avrupa, Hindistan, Çin ve Güney Afrika olmak üzere tüm dünyada yaşamış olabilir.

Çalışma, en az 3 metre boyunda olan bu dev yaratığın, daha sonra bugün bildiğimiz gibi kıtalara bölünmüş dev bir kara kütlesi olan süper kıta Pangea zamanında yaşadığını öne sürüyor.

Günümüzde yaşayan bir komodo ejderi.

Dünyada hüküm süren baskın avcılar

Eritrosuchidler, Dünya tarihinin en büyük ekolojik krizi olan Permo-Triyas kitlesel yok oluşundan kısa bir süre sonra yaşayan büyük, yırtıcı et yiyen sürüngenlerdi.

Eritrosuchidler yüzeysel olarak 250 ila 240 milyon yıl önce Trias’ta yaşayan Komodo ejderlerine benziyordu. Bu araştırmanın en önemli sonuçlarından biri, ilk defa eritrosuchidlerin vücudunun geri kalanına göre çok büyük kafaları olduğunu sayısal olarak göstermesi. Orantısal olarak, kafatasları muhtemelen diğer canlı veya fosil sürüngen gruplarından daha büyüktü.

Çalışmanın baş yazarı Dr. Richard Butler, “Son Garjainia, dinozorların yükselişinden önce öldü, dinozorlar ve bu ejderha benzeri yaratık yeryüzünde birlikte yaşamadılar.” diyor.

Araştırmacılar ayrıca, dinozorların gezegende hüküm sürmeye başlamadan önce Garjainia’nın karadaki en baskın avcı olduğunu öne sürdüler.

IB Times. 21 Kasım 2019.