İlk Evcilleştirilmiş Tavuk Çin’de Bulundu

York Üniversitesi Biyologları, ilk evcilleştirilen tavuğa dair bulgular saptadı.

Araştırmacılar, menşei Çin olan 10.000 yıllık tavuk fosillerinden bir dizi mitokondriyal DNA elde etti. Sonuçlar, bugüne kadar bildirilen diğer antik tavuk fosillerinden binlerce yıl daha eskiye tarihleniyor.

Dahası, zaten modern tavuk gen havuzunda bulunan mitokondriyal DNA dizilerinin üç ana grubunu Kuzey Çin tavuk gen dizileri temsil ediyordu. Bu da modern tavuk popülasyonu ile bilinen bu en eski tavuk fosilleri arasındaki genetik sürekliliği düşündürüyor.

Bilim adamları, modern DNA dizilerine dayanarak, tavukların zaten Güney ve Güneydoğu Asya’da evcilleştirildiğini öneriyorlardı, fakat bu bulgulardan önce kimse evcilleştirilen tavukların merkezi olarak Çin’i düşünmemişti.

Profesör Xingbo Zhao: “Önceleri Çin’de  kırmızı orman tavuğu için uygun habitat olmadığı savunuluyordu fakat bunu savunanlar, 10.000 yıl önceki iklim ve doğa koşullarının çok farklı olduğunu dikkate almıyordu” dedi.

Araştırmalar sadece tavuğun ilk evcilleştirildiği yerin Çin olduğunu söylemekle kalmıyor aynı zamanda bugün dünyadaki önemli kanatlı türlerin ve tarım için önde gelen hayvanlardan sığır, domuz, keçi, koyun gibi hayvanların da evcilleştirildikleri ilk yerlerden birinin Çin olduğunu söylüyor. Dahası, elde edilen bulgular dahilinde Kuzey Çin’de bir erken tarım kompleksi için kanıtlar sunuyor.