Darwin Günü’nüz Kutlu Olsun!

Bugün, evrimin babası Charles Darwin’in 206. yaş günü. Darwin Günü her sene Darwin’in doğum gününde, yani 12 Şubat günü kutlanıyor. Böylece Darwin’in bilime katkısının vurgulanması ve bilimin öneminin öne çıkarılması amaçlanıyor. Tüm bilim severlerin Darwin Günü kutlu olsun.

darwin doğumgünü

12 Şubat 1809’da doğan Charles Darwin, evrim teorisine katkılarıyla biliniyor. Darwin, dünya üzerindeki bütün yaşam formlarının ortak atalardan geldiğini ve doğal seçilime maruz kaldığını öne sürmüştü. Darwin bu teorileri “Türlerin Kökeni” isimli 1859 yılında yayınlanan kitabında açıkladı ve bilim dünyasında büyük ses getirdi.

Darwin evrim teorisiyle ilgili fikirleri, Beagle isimli gemiyle Güney yarım küre kıyılarını dolaşırken pekiştirdi. Bu yolculuk boyunca özellikle hayvanlar ve bitkiler üzerine öncelikle Galapagos adalarında yaptığı gözlemler çok önemli oldu.

Son olarak Darwin’in şu sözünü tekrar hatırlamakta fayda var:

“Bilim ve sanat bir kuşun iki kanadı gibidir. Bu iki kanadı kullanabilen toplumlar uçar ve özgür olurlar. Uçamayanlar ise tavuk olur. ‘Tavuk toplum’, önüne atılan bir avuç yemi gagalarken, arkadan yumurtalarının alındığının farkında bile olmaz.”

Resim kaynakçası: https://cogito.cty.jhu.edu/, Dr. Ainsley Seago