Çin’de 300.000 Yıllık İnsan Kemikleri Bulundu

Doğu Çin’in Anhui Eyaletindeki bir kazı alanında, yaklaşık 300.000 yıl öncesine dayanan 30’dan fazla insan fosili keşfedildi.

Ayrıca eski insanlar tarafından kullanılan 100’den fazla taş alet ve 40’tan fazla memeli türün fosili de bulundu. Keşiflerin Doğu Asya kıtasındaki eski insanların nasıl evrimleştiğine dair yeni bir ışık tutması bekleniyor.

Araştırma ekibinin parçası olan Profesör Wu Xiujie, yıkılmış bir mağarada son 15 yıl boyunca yapılan arkeolojik kazılarda fosiller ve eserler keşfedildi.

Wu, “Mağarada, yalnızca çok sayıda eski insan fosili keşfetmedik, aynı zamanda bu insanların yaşamlarına ve davranışlarına ışık tutabilecek çeşitli kanıtlar da keşfettik.” diyor.

(Çin’deki Homo Sapiens Fosilinde ‘İlkel’ Özellikler Var)

Test sonuçlarına dayanarak, 16 kişiye ait olan insan fosillerinin yaşı, Pleistosen döneme, 275.000 ila 331.000 yıl arasına aitti.

İnsan fosilleri, büyük ölçüde tam bir yüz yapısı, kafatasının çoğu ve çenenin bir kısmını içeren bir insan kafatasını da içeriyor. Dişlerin özelliklerine dayanarak, araştırmacılar bu kafatasının 14 ila 15 yaşındaki bir erkeğe ait olduğuna inanıyor.

Ekibin bir başka üyesi Liu Wu, “Kafatası, diğer Doğu Asya Geç ve Orta Pleistosen arkaik insan kalıntılarına morfolojik benzerlikler sergiliyor ve modern insan formlarını ön plana çıkarıyor.” diyor.

Söz konusu arkeolojik alan ilk olarak 2004 yılında, bir çiftçinin memeli fosilleri bulmasıyla tespit edilmişti.

Daha sonraları “Hualongdong” olarak adlandırılan sitenin ilk kazısı, 2006 yazında yapıldı ve kısmi insan kafatası, bir azı dişi ve taş eserler elde edildi.

(Çin’de Bulunan Dişler Modern İnsanın Afrika’dan Çıkış Tarihini Değiştirebilir)

“Mağara girişinin önünde uzanan dev bir kaya vardı. Kazılarımızı engellemesine rağmen, bu kaya sayesinde fosillerin korunduğunu düşündük. Aksi takdirde hayvanlar tarafından yenebilir ve dağıtılabilirdi.”

Kayanın kaldırılması, büyük ölçüde korunmuş bir insan kafatası ve önemli bir memeli fosil topluluğunun keşfedilmesine yol açtı.

Araştırmacılar, Pleistosen dönem sırasında Doğu Asya’da insanın evrimi için fosil kanıtlarının genellikle parçalara ayrılmış ve dağınık olarak bulunduğunu, bu yüzden bölgedeki arkaik insan evrimindeki modellerin ve modern insan oluşumunu değerlendirme çabalarının karmaşıklaştığını söylüyor.

Araştırmacılar, Hualongdong fosillerinin özelliklerinin Doğu Asya’daki çalışmayı tamamladığını, Orta Pleistosen ve Geç Pleistosen yoluyla “evrimsel bir sürekliliği” belirttiğini belirtiyor.

“Sitede bulduğumuz şey buzdağının görünen kısmı olabilir. Kazı çalışmalarımıza sonuna kadar devam edeceğiz.”

Xinhuanet. 24 Mayıs 2019.

Makale: Wu, X. J., Pei, S. W., Cai, Y. J., Tong, H. W., Li, Q., Dong, Z., … & Li, X. L. (2019). Archaic human remains from Hualongdong, China, and Middle Pleistocene human continuity and variation. Proceedings of the National Academy of Sciences, 116(20), 9820-9824.