Bulunan 245 Milyon Yıllık Fosile Darth Vader İsmi Verildi

Henüz dinozorlar bile tam olarak evrimleşmeden önce okyanuslarda yüzmüş milyonlarca yıllık bir deniz canlısı fosili bulundu ve ismi Darth Vader’a ithafen verildi.

Tarih öncesi canlı fosilinin kalkan başlığı, Stars Wars’un kötü karakteri Darth Vader tarafından giyilen miğfere benziyor. F: NM Museum of Natural History & Science

At nalı yengeç şeklindeki 245 milyon yıllık fosil, Star Wars filmindeki kötü karakter Darth Vader’ın miğferine benzer bir kalkana sahip olduğu için Vaderlimulus olarak adlandırıldı.

(Dinozorlar Çağından Kalma Köpek Balığı Bulundu)

Söz konusu fosil, paleontologlar tarafından ABD’nin Idaho eyaletinde keşfedildi. Araştırmacılar, garip şekilli atnalı yengecinin, 240 milyon yıl önce muhtemelen Idaho’nun mevcut kıyı şeridindeki sığ sularında yaşadığına inanıyorlar.

New Mexico Kültürel İşler Bölümü’ne göre yeni keşfedilen fosil, Mezozoik döneminin (252 ila 201 milyon yıl önce) ilk evresi olan Trias devrinde yaşamıştı.

Bu dönem, dinozorların ve memelilerin evrimsel gelişimlerine henüz yeni başladığı dönemdi. Bu sırada, bu canlının kökeni 470 milyon yıl eskiye uzandığı için zaten “eski” bir canlı idi.

(Kocaayak Efsanesi DNA Araştırmalarıyla Çözüldü)

Yayımlanan yeni makalede paleontologlar, yeni keşfin, milyonlarca yıl önce deniz altında yaşayan canlıların evrimi hakkında önemli bilgiler sağladığını söylüyor.

Bulunan fosil aynı zamanda Kuzey Amerika’da Trias devrine ait bulunmuş ilk atnalı yengeci olma özelliğini taşıyor.

Vaderlimulus ismi verilen milyonlarca yıllık canlının çizimi. F: NM Museum of Natural History & Science

Günümüzde bilinen dört farklı atnalı yengeci türü yaşıyor. Ancak ne yazık ki popülasyonları giderek azalıyor. Tarihöncesi canlıların akrabaları olan günümüzde yaşayan bu hayvanlar, genellikle “yaşayan fosiller” olarak adlandırılıyor. Çünkü çok uzun zamandır dünya üzerinde yaşıyor olmalarına rağmen fiziksel görünümleri çok az değişmiş gibi görünüyor.

Araştırmacılar, bu tarihöncesi yaratığın zaman içinde vücut elementlerinin orantılı olarak azaldığını, bazen de garip formlar ortaya çıkmasına neden olduğunu söylüyor.

(Çin’de Yüzlerce Teruzor Yumurtası Bulundu)

Araştırmanın baş yazarı Allan J Lerner, “Bununla birlikte Vaderlimulus’un olağandışı vücut orantıları var ve bu da ona garip bir görünüm kazandırıyor.” diyor.

Araştırmada paleontologlar, Vaderlimulus’un, Austrolimulidae adı verilen nesli tükenmiş bir at nalı yengeci türüne ait olduğu sonucuna varıyor.

Bu aileye ait su altı canlıları, Trias Dönemi boyunca denizlerden tatlı su ayarlarına uyum sağlamaya doğru ilerliyorlardı ve muhtemelen bu da tuhaf fiziksel görünüşlerini açıklıyor.

IB Times. 6 Aralık 2017.

Makale: Lerner, Allan J; Lucas, Spencer G.; Lockley, Martin. 2017. First fossil horseshoe crab (Xiphosurida) from the Triassic of North America. Neues Jahrbuch für Geologie und Paläontologie.