Avustralya’da 2000 Yıllık İnci Bulundu

Avustralyalı bilim adamları, bir Aborjin alanında kazı yaparken çok nadir bulunan 2000 yıllık doğal deniz incisi buldular. Arkeologların benzersiz olarak tanımladığı inci, Batı Avustralya’da Kimberlay kıyısında, toprağın altında bulundu.

aborjin alanında iki bin yaşında inci bulundu

Arkeolojik alanlarda kabuklar üzerine çalışmalar yapan Szabo, “Doğal inciler çok çok nadir bulunurlar ve bugüne kadar Avustralya’da deniz kabuklarının atıldığı çok fazla tarihöncesi çöp çukuru bulmuş olmamıza rağmen bir tane bile inci bulmamıştık.”

İncinin Kimberlay kıyısında bulunmasının inciyi daha da önemli yaptığını olduğunu söyleyen araştırmacılar, buranın günümüzde inci yapılan bir bölge olduğunu söylüyor.

Neredeyse tam küre şeklinde olan 2000 yıllık incinin rengi pembe-altın sarısı karışımı ve beş milimetre çapında. Mükemmel küre biçiminden şüphelenen araştırmacılar, incinin yaşını ve doğal bir oluşum olduğunu doğrulamak için bazı testler de uyguladı.

İnci üreten istiridyeler, yerli kültürlerde yağmur yağdırma törenlerinde kullanılıyordu ve onların kabukları buraya 1500 kilometre uzaklıkta bir merkezi çölde bulunmuştu. Arkeologlar bu yağmur yağdırma törenlerinin geçmişte var olduğunu biliyorlar fakat tam olarak ne zaman uygulandığını bilmiyorlar.

Szabo, “Bu buluş, yerli kültürlerin inci kabuklarıyla neler yaptıklarıyla ilgili çok ilginç bir hikaye sunuyor. Geçmişte yapılan uygulamaları biliyorduk fakat bu kadar eskiye dayandığını bilmiyorduk.”

İnci, Mayıs ayının sonlarında Western Australian Maritime Müzesi’nde sergilenecek.

businessinsider