13.000 Yaşındaki Amerika Yerlisi “Naia”

1996 yılında Washington-Oregon sınırında bulunan ve Kennewick Adamı olarak bilinen 9.000 yıllık bir avcıya ait kemikler, araştırmacıları düşünmeye sevk etmişti. Kennewick Adamı açıkça bir erken Amerikalı olsa da, aynı zamanda modern amerikan yerlilerine göre daha büyük bir kafatası ve daha dar bir suratı vardı. Bu kafa karıştırıcı durum, Kennewick Adamının, modern amerikan yerlilerinin direkt olarak atası mı yoksa farklı bir gruptan mı olduğu sorusunu doğurdu.

neandertal insan amerikada bulundu

Bu soruya, Meksika’daki derin bir su altı mağarasında cevap bulunmuş olabilir. 2007 yılında, dalgıçlar bu mağarada, 15-16 yaşlarında bir kıza ait neredeyse sapasağlam bir iskelet buldular. Bu yıl ise uzmanlar, Naia adını verdikleri bu iskeletten elde ettikleri bilgileri açıkladılar.

Tarihlendirme için dişlerine ve kemiklerine yapılan iki farklı analizden sonra Naia’nın 12.000 ve 13.000 yılları arasında yaşadığı belirlendi. Bu tarihlendirme ise Naia’nın, Amerika’da bulunan ilk insanlardan biri olmasını sağladı. Anneden çocuğa geçen mitokondriyal DNA analizlerine göre, Naia ile modern Amerikan yerlilerinin DNA’ları arasında bir takım benzer diziler var. Ayrıca kafatası yapısı da Kennewick Adamı ile oldukça benzer.

Naia ve Kennewick Adamını üzerinde çalışan Arkeolog James Chatters: “Naia, paleoamerikanlarda olmasını beklediğimiz fiziksel özelliklerin hepsine sahipti. Ayrıca genetiği de modern Amerikan yerlilerinin atası olduğunu söylüyor” dedi.