125 Milyon Yıllık Fosil Sualtı Bitkisi Dünyanın İlk Çiçeği Olabilir

Amerika’daki botanistler bugünkü modern Avrupa’da sualtında yetişen antik bir bitkinin dünyanın bilinen ilk çiçekli bitkisi olduğunu düşünüyor.

Araştırmacılar bu amaçla Montsechia Vidalii türünün binden fazla fosil örneğini çalıştı.

dünyanın ilk çiçekli bitkisi

Görsel: David Dilche

Bulunan bu bitkinin su otu özellikleri taşımakla birlikte, çiçekli bitkilerin temel özelliklerinden olan tek tohumlu bir meyveye sahip olması dikkat çekiyor.

Bilim adamları bitkinin 125 milyon yıl önce İspanya göllerinde yetiştiğini bildiriyorlar.

Botanist David Dilcher Ulusal Bilimler Akademisi raporunda “İlk çiçek de ‘ilk insan’ gibi  bir mit,” diyor ve ekliyor: “Ama yapılan yeni analizler ışığında Montsechia türünün Archaefructus (Çin’de bulunan benzer bir su bitkisi) türüyle en azından çağdaş olduğunu biliyoruz.”

dünyanın ilk çiçekli bitkisi

Bilim adamlarının Montsechia Vidalii türüyle olan tanışmaları uzun zaman öncesine dayanıyor.

Bu türe ait ilk fosiller 100 yıl önce Orta İspanya’da İber Dağları’nda ve Pirenelerdeki Montsec Sıradağları’ndaki kireçtaşı katmanlarında bulundu.

Fakat, Dilcher’a göre bu fosiller daha önce yanlış yorumlanmıştı çünkü “Montsechia’nın taç yaprak ya da böcekleri çekmek için bitki özü üreten bölümler gibi bariz çiçek yapıları yoktu.”

BBC