Yakutistan’da 40.000 Yıllık Donmuş Tay Bulundu

Bilim insanları, Yakutistan’daki Batagai kraterinde donmuş olarak günümüze kadar ulaşan 40.000 yıllık bir tay buldu.

Yakutistan’da bulunan 40.000 yıllık donmuş at yavrusu.

Araştırmacılar, Batagai çöküntüsündeki donmuş toprağın, tayı mükemmel bir şekilde koruduğunu belirtiyor.

“Tayın cesedi hiçbir zarar görmemiş. Hatta yelesi bile duruyor ve bu durum, bu derece eski bir ceset için oldukça nadir.”

(Sibirya’daki Donmuş Mağara Aslanları En Az 30,000 Yıllık Çıktı)

Bilim insanları, tay öldüğünde en az iki aylık olduğunu tahmin ediyor ve omuz boyunun 98 cm olduğunu söylüyor.

Yakutistan’da bulunan 40.000 yıllık donmuş at yavrusunun burnu.

Yakutistan Mamut Müzesi müdürü Semyon Grigoryev, “Bunun, 40.000 ila 30.000 yıl önce Yakutistan’da yaşayan bir tür atın yavrusu olduğunu vurgulamak istiyorum.” diyor.

“Bu ata Lenskaya ya da Lena Atı deniyordu ve genetik olarak bugün Yakutistan’da yaşayan atlardan farklıydı.”

Araştırmacılar çeşitli testler yapabilmek için atın yelesinden, sıvılardan, biyolojik sıvısından ve atın çevresindeki topraktan birer örnek aldılar.

Yakutistan’da bulunan 40.000 yıllık donmuş at yavrusunun toynakları.

Grigoryev, “Tayın diyetini anlamak için bağırsaklarının içeriğini inceleyeceğiz. Daha sonra ise otopsi yapacağız.” diyor.

Yaklaşık 40.000 yıl önce donmuş bu tayın, doğal bir tuzağa düşmüş olması gerektiğini tahmin ediliyor. Keşif gezisinde yer alan uzmanlar, bu tür bir doğal tuzağa girdikten sonra tayın boğulmuş olabileceği bir senaryo yazdılar.

Paleontolojik görevden uluslararası bir Rus-Japon ekibi, Batagai çöküntüsü içinde ve 9-14 Ağustos tarihleri arasında Yakutistan’ın Verkhoyansky bölgesindeki Yunyugen alanında çalıştı.

Yakutistan’da bulunan 40.000 yıllık donmuş at yavrusu.

Bu araştırma grubu, 11 Ağustos’ta tayı keşfettiklerini bildirdi ve 13 Ağustos’ta ise bazı dokuları korunmuş yünlü bir mamut iskeleti bulduklarını açıkladı.

The Siberian Times. 23 Ağustos 2018.