Gizemli Yumurta, Muhtemelen Dev Bir Deniz Sürüngenine Aitti

Bilim insanları, yaklaşık on yıl önce Antarktika’da keşfedilen dev bir yumurtanın gizemini ortaya çıkardılar.

Araştırmacılar yıllarca sönük bir futbol topuna benzeyen fosili tanımlayamadı ve bu da fosilin bilim kurgusal “Şey” lakabını kazanmasına neden oldu.

Ancak şimdi, bilim insanları, yumurtanın muhtemelen yaklaşık 68 milyon yıl önce yaşayan dev bir deniz sürüngenine ait olduğunu söylüyor. Bunun dünyanın en büyük sürüngen yumurtası olduğuna inanılıyor.

(İlk Dinozorlar Yumuşak Kabuklu Yumurtalar Yumurtluyordu)

28 cm x 18 cm ölçülerinde olan fosil, 2011 yılında Şili’den araştırmacılar tarafından bulundu, ancak Texas Üniversitesi’nden bir bilim insanının bunun sönük bir yumurta olabileceğini fark etmesi 2018 yılında oldu.

Bir mosasaur canlandırması. C: Francisco Hueichaleo, 2020

Texas Üniversitesi’nde doktora sonrası araştırmacı olan Lucas Legendre, “Yumurtanın büyüklüğü, büyük bir dinozor boyutlarında bir hayvana ait olduğunu öne sürerken, yumuşak kabuğu bir dinozor yumurtasından tamamen farklıydı.” diyor.

“En çok kertenkele ve yılan yumurtalarına benziyor, ancak bu hayvanların gerçekten dev bir akrabasına ait olmalı.”

Araştırmacılar, bugün yaşayan yüzlerce sürüngen ve yumurtalarını karşılaştırarak, bu fosil yumurtayı bırakan hayvanın en az yedi metre uzunluğunda olması gerektiğini söylüyor.

(Büyük Dinozorlar Yumurtaları Kırmadan Nasıl Oturuyordu?)

Aynı bölgede bulunan diğer fosiller, bu yumurtanın karada mı yoksa denizde mi yumurtlandığı belirsiz olmasına rağmen, mosasaur adı verilen dev bir deniz sürüngenine ait olabileceğini düşündürüyor.

Makale: Legendre, L. J., Rubilar-Rogers, D., Musser, G. M., Davis, S. N., Otero, R. A., Vargas, A. O., & Clarke, J. A. (2020). A giant soft-shelled egg from the Late Cretaceous of Antarctica. Nature, 1-4.