Avrupa’daki Buz Devri Avcıları Kurt Eti Yiyordu

Yapılan çalışma, yaklaşık 30.000 yıl önce Paleolitik dönemdeki avcıların kurt eti yediğini ortaya koyuyor.

C: Dr. Piotr Wojtal

Çek Cumhuriyeti’nde kazı yapan arkeologlar, Paleolitik yerleşimin kalıntıları arasında binlerce hayvan kemiği parçasına ek olarak, Ren geyiği kemiği, kutup tilkisi dişleri ve mamut dişlerinden üretilmiş binlerce parça çakmaktaşı, alet ve dekoratif eşya keşfettiler.

(Sibirya’da 30.000 Yıllık Kurt ve Aslan Bulundu)

Söz konusu hayvan kalıntılarını inceleyen Polonya Bilimler Akademisi’nin Sistematik ve Hayvanların Evrimi Enstitüsü’nden Dr Piotr Wojtal, “Şimdiye kadar bilim insanları kurtların ve diğer yırtıcıların esas olarak derileri nedeniyle avlanma hedefi olduğuna ve kesinlikle et kaynağı olmadıklarına inandılar.” diyor.

C: Dr. Piotr Wojtal

İnceleme sırasında Dr. Wojtal, düzinelerce kurt örneğinin görünür kesme izleri gösterdiğini onayladı. Bazı izler deri yüzmenin bir sonucuydu, ancak diğer izler bir leşi tüketmek için daha küçük parçalara bölerken yapılmış kesimlerin bir sonucuydu.

Araştırmacılar küçük ve orta büyüklükte yırtıcı hayvanların kalıntılarına ek olarak, Pleistosen mamut bozkırının en büyük avcılarının kemiklerini ve dişlerini buldular: mağara aslanları, mağara ayıları ve kahverengi ayılar. Her ikisi de leşlerin parçalara bölündüğüne dair kesik izlerine ve derilerin yüzüldüğünü gösteren benzer izlere sahipti.

Orta Avrupa’daki Gravettian bölgelerindeki yırtıcılara dair çalışmanın en son sonuçları Antropolojik Arkeoloji Dergisi’nde yayınlandı.

Science in Poland. Szymon Zdziebłowski. 21 Mayıs 2020.

Yıldız Teknik Üniversitesi, Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü.