Pilbara Kazıları Avustralya’daki Erken İnsan Faaliyetlerini Gösteriyor

Avustralya’nın Montebello adalarından biri olan Barrow adasının Pilbara kıyılarında devam eden arkeolojik kazılar, Avustralya arkeolojisi ve bölgedeki erken dönem insan faaliyetleri için önemli bir dizi buluntuyu barındırıyor.

UWA Arkeologları daha önce Avustralya karasında bu kadar erken örnekleri bilinmeyen ve MÖ. 15.000’e tarihlenen taş balta ve benzeri buluntulara rastladılar. Buna ek olarak daha önce karşılaşılmamış ve geç holosen döneme (11,700) tarihlenen bir takım taş alet ve teknolojisi keşfettiklerini belirttiler.

Daha öncesinde kıtanın kuzeyinde bu teknolojilerin görüldüğü tarihi 4.000 yılla sınırlayan düşünce ise bu buluntular ışığında değişmiş oldu.

Deniz Ürünleri Ana Besin Kaynağını Oluşturuyor

Bu buluntulara ek olarak ise deniz kabuklarından yapılmış 30.000 yıl öncesine tarihlenen çapraz çizgili ve delikler açılmış kabuk boncuklar da buluntular arasında. Ayrıca araştırmacılar adanın ormanlık alanında soyu tükenmiş yerel memeliler ve kabuklu deniz ürünleri kalıntılarına rastladıklarınıda eklediler.

Araştırmacılar mağara zemininde yapılan analizler üzerinden bu adaların 7.000 yıl öncesine kadar Avustralya anakarasının bir parçası olduğunu belirlediklerini söylediler.

Kazısı sürdürülen mağaradan gelen tarihlendirmeler 31.000 ile 7.500 tarihleri arasında mağaranın kullanımda olduğunu söylüyor.

Adada Geniş Bir Araştırma Ağı Örülmüş

Adanın oldukça çeşitli arazı formlarına sahip olduğunu belirten araştırmacılar, ada üzerinde pek çok potansiyel arkeolojik siteyi araştırdıklarını ve çoğunun eski kalkarenit çıkıntı olduğunu belirlediklerini söylediler.

Kazılan alandaki tüm dolgu ise radyo karbon tarihlendirme için örnek alabilmek adına ıslak elekten geçirilmiş.

Araştırmacılar mağarada yaşam sürüldüğü dönemde, adanın bir ada olmadığını ancak denizden elde edilen besinlerin tüketilmesi için uygun koşullara sahip bir alan olduğunu söylüyorlar.

Mağaranın ve çevresinin erken insanlar için yaşanılabilir bir ekosistem sunduğunu belirten araştırmacılar mağarada deniz salyangozu dahil olmak üzere oldukça geniş bir yelpazede deniz ürünü kalıntısına rastladıklarını söylüyor.

Oldukça geniş bir skalada yerel deniz ürününe sahip olan Montebello adaları, günümüzde deniz seviyesinin yükselmesiyle sahil şeridinin bir kısmını kaybetmiş durumda.

Phys.org