Kuzey Amerika’da Dev Bir Kılıç Dişli Kedi Türü Yaşıyordu

Kuzey Amerika’da 5 ila 9 milyon yıl önce, 400 kg ağırlığa sahip ve muhtemelen 450-900 kg ağırlığındaki hayvanları avlayan dev bir kılıç dişli kedi yaşıyordu. Bulgu, Dünya tarihinin en büyüklerinden biri olan başka bir dev kediye kanıt sağlıyor.

Yeni tanımlanan kılıç dişli kedinin bir çizimi. C: Roger Witter

Araştırmacılar yeni türü tanımlamak için, kategorize edilmemiş yedi fosil örneğinin, daha önce tanımlanmış fosiller ve dünyanın dört bir yanından kemik örnekleriyle özenli bir karşılaştırmasını tamamladı.

Bulgu, dişlere ek olarak humerusun dirsek kısmının, büyük ön kolları avlarını kontrol etmesini sağlayan büyük kılıç dişli kedilerin fosillerini tanımlamak için kullanılmasına bir örnek teşkil ediyor.

Ohio Eyalet Üniversitesi’nde evrim, ekoloji ve organizma biyolojisi alanında doçent olan Jonathan Calede, “Bunların bizon büyüklüğündeki hayvanları rutin olarak avlayan hayvanlar olduğuna inanıyoruz. Bu, o zamanlar yaşayan en büyük kediydi.” diyor.

Calede, çalışmayı Gonzaga Üniversitesi’nde biyoloji yardımcı profesörü olan ve projeyi başlatan John Orcutt ile tamamladı. Orcutt, yüksek lisans öğrencisiyken Oregon Üniversitesi Doğa ve Kültür Tarihi Müzesi koleksiyonunda kedi olarak etiketlenmiş büyük bir üst kol kemiği örneği buldu ve Calede ile yıllarca süren çabada ne tür bir kedi olduğunu bulmak için işbirliği yaptı.

Araştırmacılar, yeni türün, Kaliforniya’daki La Brea Katran Çukurlarında bulunan ve yaklaşık 10.000 yıl önce nesli tükenen ünlü kılıç dişli kedi fosili Smilodon’un eski bir akrabası olduğunu belirlediler.

Oregon örneği, Umatilla ve Walla Walla ile birleşen bir kabile olan Cayuse’nin geleneksel topraklarında kazıldı. Araştırmacılar, Machairodus lahayishupup adlı yeni türe isim vermek için Tamástslikt Kültür Enstitüsü ile işbirliği yaptı. Machairodus, Afrika, Avrasya ve Kuzey Amerika’da yaşayan büyük kılıç dişli kedilerin bir cinsidir ve Eski Çayuse dilinde Laháyis Húpup, “eski vahşi kedi” anlamına gelir.

Orcutt ve Calede, büyük bir kedinin ön koluna dişlerin eşlik ettiği Idaho Doğa Tarihi Müzesi’nin yanı sıra, California Üniversitesi Paleontoloji Müzesi ve Texas Memorial Museum’da benzer kategorize edilmemiş üst kol fosil örnekleri buldular.

Oregon Üniversitesi Doğa ve Kültür Tarihi Müzesi’nde sergilenen Oregon’dan çıkarılan humerus kemiği. C: John Orcutt

Orcutt, “Tüm bunların en büyük olaylardan biri, Batı Kuzey Amerika’daki müzelerde bu dev kedinin örneklerini ortaya çıkarmamız oldu. Bunlar açıkça büyük kedilerdi. 5 ila 9 milyon yıl aralığındaki yaşlarına ve boyutlarına göre birkaç varsayımla başladık, çünkü bunlar çok büyüktü.” diyor.

“O zaman sahip olmadığımız, şu anda sahip olduğumuz şey, bu kemiklerin boyutunun ve anatomisinin bize bir şey söyleyip söylemediğinin testiydi – ve öyle görünüyor ki evet, söylüyorlar.”

Analiz için mevcut olan yedi Machairodus lahayishup humerus fosilinden en büyüğü 45 cm’den uzundu ve 4 cm çapındaydı. Karşılaştırıldığında, ortalama modern yetişkin erkek aslanın humerusu yaklaşık 33 cm uzunluğunda.

(Kılıç Dişli Kaplanların Gizemli Aile Yaşamları Aydınlanıyor)

Araştırmacılar, tek başına bir ön kol kemiğinin türleri ayırt etmede faydalı olup olmadığını anlamak için, bugün yaşayan büyük kedi türlerinin ön kol kemiklerini incelemeye karar verdi. Calede ve Orcutt, aslanların, pumaların, panterlerin, jaguarların ve kaplanların önkol örneklerinin yanı sıra önceden tanımlanmış soyu tükenmiş büyük kedilerin fosillerini fotoğraflamak için ABD, Kanada ve Fransa’daki çok sayıda müzeyi ziyaret etti.

Calede, dijitalleştirilmiş her numuneye, çizildiğinde her dirseğin bir modelini oluşturacak işaret noktaları yerleştirmek için yazılımı kullandı. “Farklılıkları oldukça ince bir ölçekte ölçebileceğimizi gördük. Bu bize modern büyük kedi türlerini ayırmak için dirsek şeklini kullanabileceğimizi gösterdi.”

“Sonra bu aleti fosil kayıtlarına götürdük – müzelere dağılmış bu dev dirseklerin hepsinin ortak bir özelliği vardı. Bu bize hepsinin aynı türe ait olduğunu gösterdi. Eşsiz şekilleri ve boyutları bize zaten bilinen her şeyden çok farklı olduklarını söyledi. Başka bir deyişle, bu kemikler bir türe aitti ve bu tür yeni bir türdü.”

Araştırmacılar, modern büyük kedilerde humerus boyutu ile vücut kütlesi arasındaki ilişkiye dayalı olarak, yeni türün vücut boyutunun tahminlerini hesapladı ve kedinin avlzrı hakkında, büyüklüğüne ve o sırada bölgede yaşadığı bilinen hayvanlara dayanarak tahminlerde bulundu: Bölgede gergedanlar oldukça boldu, ayrıca develer ve dev tembel hayvanlar vardı.

Idaho Doğa Tarihi Müzesi’ndeki dişler çenenin alt kısmına aitti ve kılıç şeklindeki köpek dişlerini içermiyordu, ancak fosilin Machairodus cinsine ait olduğuna dair ek kanıtlar sağladı. bu da machairodontinlere adını verdi. kılıç dişli bir kedinin adı.

Orcutt, “Kılıç dişli bir kedi olduğundan oldukça eminiz ve Machairodus cinsinin yeni bir türü olduğundan da eminiz. Sorun, kısmen geçmişte orada kaç tür olduğuna dair net bir resme sahip olmadığımızdan, tüm bu kılıç dişli kedilerin birbirleriyle nasıl ilişkili olduğuna dair anlayışımız biraz belirsiz, özellikle de onların erken evrimi hakkında.”

“Tek başına bir humerusun bir fosil kediyi tanımlamak için analiz edilebileceğini tespit etmenin alan için önemli faydaları var. Çünkü kılıç dişli kedilerin büyük önkol kemikleri, kazılarda kedi fosillerinin bulunan en yaygın örnekleri.”

Sadece kılıç dişli kedilerin evrimsel tarihinin yeniden inşası, bu yeni türün nereye soy ağacında nerede olduğunu belirleyebilir, ancak araştırmacılar, Machairodus lahayishupup‘un, grubun evriminin başlarında var olduğuna inanıyor.

The Ohio State University. 3 Mayıs 2021.

Makale: Orcutt, J. D., & Calede, J. J. (2021). Quantitative Analyses of Feliform Humeri Reveal the Existence of a Very Large Cat in North America During the Miocene. Journal of Mammalian Evolution, 1-23.