Çin’de Diş İzleri Taşıyan 100,000 Yıllık İnsan Kemikleri Bulundu

Çinli araştırmacılar 100,000 yıl önceye tarihlenen insan kemiklerinde kemirme ve ısırma izlerine rastladı. Guangming Daily’deki habere göre diş izlerinin bulunduğu iki kalça kemiği parçası bir çocuğa ait. Kemiklerin 2007’de aynı alanda kafatası fosilleri bulunan, bir erken insan türü olan Xuchang Adamı’na ait olduğu düşünülüyor.

Görsel: SCMP Pictures

Araştırmayı yöneten Li Zhanyang, “Genç bir Xuchang Adamı’na ait olabilecek kemiklerde ısırma ve kemirme izleri var” diyor. Li, iki fosilin birbirinden çok uzakta keşfedilmediğini ve ikisinin de genç bir bireye ait olduğunu belirtti. “Aynı insana bile ait olabilirler” diyor Li.

Li’ye göre diş izleri etçil hayvanlar tarafından yapılmış olabilir fakat “diğer homininlerin kemiklerden besleyici maddeleri yediği ihtimalini de gözardı edemeyiz.” Erken Homo sapiens’ler de dahil olmak üzere dünya çapında birçok erken insan kalıntısında da yamyamlık izlerine rastlanmıştı.

Kemiklerin bulunduğu Lingjing arkeolojik alanında şu ana kadar en az 9 çocuk ve yetişkin bireye ait kemik fosilleri keşfedildi.

2007’de keşfedilen Xuchang Adamı kafatası fosilleri

Xuchang Man dışında Lingjing’de bulunan iki diğer tüm insan kafatası 100,000 yıl önceye tarihlendirildi. Xuchang Adamı’nın 2007’deki keşfi birçok bilim insanı tarafından Pekin’de geçen yüzyılda  yapılan Pekin Adamı ve Üst Paleolitik kafatası keşiflerinden beri yapılan en büyük keşif olarak addedildi.

Xuchang Adamı fosili, dar ve çıkık bir alına sahip bir kafatasının 16 parçasından oluşuyordu. Kafatasının tüm olarak bulunmasının yanında daha şaşırtıcı ve olağanüstü olan ise iç kısmında fosilleşmiş zar da olmasıydı. Bu zar sayesinde bilim insanları Paleolitik atamızın sinirlerinin izlerini takip edebildi.

Kafatasının bulunduğu alan

Pekin Adamı’nın 250 ila 500 bin yıl önce yaşadığı düşünülüyor. Xuchang Adamı’nın keşfinden önce, Pekin Adamı’ndan modern insana kadar olan ilerlemenin fosil kanıtları neredeyse hiç bulunamamıştı. 2007’deki Xuchang keşfinden sonra paleoantropolog Denis Etler, Guardian’a yaptığı açıklamada “Bu insan evrimi tarihinde çok önemli bir dönem ama hakkında neredeyse hiçbirşey bilmiyoruz. Bu döneme tarihlenen herşey dünyanın geri kalanı için çok ilgi çekici” demişti.

South China Morning Post, China Daily