Burdur’da Doğa Tarihi Müzesi Ziyarete Açıldı

Burdur’un 19. yüzyıldan kalma Kavaklı Rum Kilisesi, Doğa Tarihi Müzesi olarak restore edildi ve ziyarete açıldı.

Burdur'da Doğa Tarihi Müzesi Ziyarete Açıldı

Burdur’da, Ankara’daki, Maden Tetkik Arama Doğa Tarihi Müzesi’nden sonraTürkiye’nin ikinci Doğa Tarihi Müzesi açıldı.

Ortodoks Kilisesi Müze Oldu

Müze, kilisenin korunması ve topluma kazandırılması için yararlı bir adım. Böylece kilise, dünya üzerinde Almanya’daki Deniz Müzesi’nden sonra, müzeye dönüştürülen ikinci kilise olacak. Kavaklı Kilisesi, 1924’teki nüfus mübadelesine kadar Ortodoks Rumlar tarafından ziyaret ediliyordu. 1977 yılında kültür varlığı olarak tescillendi, 2011’de ise müze çalışmalarına başlandı. Kilisenin süslemeleri ile içindeki ikonlar ve kaybolmuş figürlerin tekrar ortaya çıkarılma çalışmaları restoratörler tarafından yürütüldü.

Müzede 1.8 milyon yıllık güney fili fosilleri, bölgede yaşayan diğer canlıların fosilleri ve kayaçlar sergileniyor.

Elmacık Kazılarında Bulunan Pliyosen Dönem Fosilleri Sergileniyor

Elmacık ilçesindeki kazılarda ortaya çıkarılan 5 milyon yıllık mastodon fosilleri de burada sergileniyor. Mastodon, fillerin atası olan mamutların bir çeşidi. Müzede ayrıca mastodon prototipi, hayvan fosilleri, jeolojiyle ilgili bilgilerle birlikte, yörenin bitki ve hayvan zenginliği de sergileniyor. Çocuklar için eğitim amaçlı bir bölüm ve animasyonlar da müzede yer alıyor.

Elmacık’taki 2006-2009 yıllarındaki kazılarda filgiller, aslan, atların atası hipparion, antilop, zürafa, gergedan, otçullar ve kuş türlerine ait kalıntılar da bulunmuş. Bunun dışında yumuşakçalara ait birçok kalıntı da ortaya çıkarılmış. Filgillerin 3,30 metreye kadar ulaşabilen savunma dişleri en ilgi çeken buluntular arasında. Elmacık’ta 15 kadar mastodon olduğu saptanmıştı. Fosiller üzerinde tarihlendirme ve türlerin sınıflandırılması gibi çalışmalar Burdur’daki Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Antropoloji Bölümü tarafından yapıldı.

Burdur Göl Havzası Fosil Açısından Çok Zengin

M. Akif Ersoy Üniversitesi Antropoloji Bölüm Başkanı Arzu Demirel, Burdur Gölü Havzası’nın geçmişteki uygun iklim koşulları nedeniyle burada birçok fosil hayvan kalıntısına rastlandığını belirtti. Göl Havzası jeolojik olarak Pliyosen döneme, yani günümüzden 5.3 ila 2.3 milyon yıl öncesine tarihleniyor. Demirel göl havzasının geçmişte hayvan göç rotaları üstünde olabieceğini söyledi. Buluntular, Burdur ili bölgesinde 5 milyon yıl öncesinin memeli hayvan faunasını gözler önüne seriyor.