New York’ta Bilinen En Eski Orman Kalıntıları Bulundu

Bilinen en eski ormanın kalıntıları, New York’taki bir ocakta tespit edildi. Fosiller 386 milyon yaşında ve onları incelemek bize Dünya’nın ikliminin zamanla nasıl değiştiği hakkında daha fazla bilgi verebilir.

Bu fosilleşmiş kökler, dünyanın bilinen en eski ormanına ait. C: William Stein & Christopher Berry

Cardiff Üniversitesi’nden Christopher Berry, “Charles bir taş ocağının yanından geçiyordu ve çok farklı olan bu büyük kök yapılarını fark etti.” diyor. Charles, New York’un Catskills bölgesindeki Cairo yakınlarındaki fosilleri 2008 yılında keşfetti.

Ormanda üç tür ağaç bulundu. Bunlardan biri, uzun köklerle karakterize edilen, 12 metreye kadar uzanan köklere sahip Archaeopteris cinsinin bir üyesiydi. Bu ağaçlar modern iğne yapraklı ağaçlara benzer ve düz yeşil yapraklar geliştiren ilk tür olarak bilinir.

(Dünyanın En Yaşlı 12 Ağacı)

Yağmur, buzullaşma ve doğal erozyon yoluyla tortu dökerek bu ağaçları gömen eski bir dağ silsilesi üzerinde yer aldığından, New York eski ağaç fosilleri ile dolu. Yeni bulunan fosiller, daha önce dünyanın en eski ormanı olarak kabul edilen bölgeden sadece 40 kilometre uzaktaydı ve ondan 2 milyon yıl daha eskiydi.

Bu ağaçlar, dünyadaki yaşamın gelişiminde önemli bir rol oynadı ve gezegeni soğutmaya yardımcı oldu.

Berry, “Görünen tüm bu ağaçlar karbondioksiti atmosferden uzaklaştırmak gibi bir etkiye sahipti. Devoniyen döneminin sonunda [360 milyon yıl önce], karbondioksit miktarı bugünkü seviyesine iniyordu.” diyor.

Oxford Üniversitesi’nden Sandy Hetherington’a göre, fosilleri incelemek modern iklim değişikliği konusunda bize yardımcı olabilir: “Bunun geçmişte nasıl olduğunu anlamak, iklim değişikliği ve ormansızlaşma konusunda gelecekte ne olacağını tahmin etmek için çok önemli.”

Makale: William E. Stein, Christopher M. Berry, Jennifer L. Morris, Charles H. Wellman et al. 2019. Mid-Devonian Archaeopteris Roots Signal Revolutionary Change in Earliest Fossil Forests. Current Biology.