Likya Yolu’nda Kaybolan İki Öğrenci Bulundu

Antalya’nın Kemer İlçesi’nde yürüyüşe çıktıkları Likya Yolu’nda kaybolan iki öğrenci, bir gün sonra AKUT ekibi tarafından bulundu.

İstanbul’dan Kemer’e gelerek cuma günü saat 18.00 sıralarında Likya Yolu’nda yürüyüşe çıkan 22 yaşındaki iki üniversite öğrencisi, havanın kararmasıyla yönlerini kaybetti. Geceyi, kurdukları çadırda geçiren öğrenciler, sonraki gün yolu bulabilmek için yürüyüşe devam etti. Yolu bulamayacaklarını anlayan ve suları azalan öğrenciler, akşam saatlerinde Arama Kurtarma Derneği (AKUT) Antalya Ekip Liderine cep telefonuyla ulaşarak yardım istedi. GPRS bilgisini yolladıkları ekibin yönlendirmesiyle patikaya çıkan öğrenciler, burada kurtarma ekiplerini beklemeye başladı.

Kısa süre sonra bölgeye ulaşan ekip, öğrencileri Göynük Kanyonu’na getirdi. Burada Kemer İlçe Jandarma Komutanlığı Merkez Karakolu ekiplerince karşılanan öğrencilere sağlık durumları ve hastaneye gitmek isteyip istemedikleri soruldu. İyi olduklarını belirtmeleri üzerine Küçük ve Haman, ilçe merkezine bırakıldı.

Kurtarılan öğrencilerden biri yaşadıklarını şöyle anlattı:

“İlk gün zaten akşam saatlerinde gelmiştik. Hava kararmadan önce çok fazla saatimiz yoktu. Çok zorlamadan hava kararmak üzereyken, saat 18.00 civarı kamp kurma kararı aldık. Kamp kurduk ertesi sabah devam ettik. Sürekli işaretleri takip ediyorduk. Bir yanlışlık olduğunu düşündük. Çünkü bir yamaçtan aşağı doğru iniyorduk sürekli. İnerken bayağı zorlandık ve indiğimiz saatler ertesi gün akşam saatlerine denk geliyordu. Geri çıkamayacaktık. Bu sefer orada geceyi geçirme kararı aldık. Daha fazla devam etmek istemedik çünkü ne olacağı belli değil. Yanımızda yiyecekle bir süre idare edebilirdik ama suyumuz çok azdı. Su sorunumuzu fark ettikten sonra kurtarma ekibini aradık, bize bilgiler verdiler. Daha sonra ertesi sabah indiğimiz yokuşu tekrar çıktık ve Yılmaz bey ile tekrar haberleştik. Daha sonra ortak bir noktada buluştuk. Bizi aldılar.”

Daha önce yabancı öğrenciler kaybolmuştu

Ocak ayının ortalarında, üç Erasmus öğrencisi, Antalya’nın Kemer ilçesinden başladıkları Likya yolu maceralarında kaybolmuştu. Yolun büyük bir kısmında telefon çekmemesine rağmen, 16 ocak günü telefonla 112 acil çağrı merkezi ile kısa da olsa bir görüşme yapabilen erasmus öğrencileri için arama kurtarma çalışmaları başlatılmıştı. Telefonda sadece bir tarafta şelale, diğer tarafta dağlık bölge olduğunu anlatabilen öğrenciler için başlatılan geniş çaplı arama kurtarma çalışmaları, üç gün sonra ancak sonuç vermişti. Helikopterle kurtarılan Hollandalı ve İngiliz öğrenciler, böcek yiyerek ve dere suyu içerek hayatta kalabildiklerini, geceleri ise donmamak için sarıldıklarını anlatmışlardı.

DHA

Arkeofili editöryel servisi. İletişim: arkeofili@gmail.com

You must be logged in to post a comment Login