Çin’de 800 Yıllık Kaplumbağa Biçimli Mezar Bulundu

Çin’deki arkeologlar, 800 yıllık kaplumbağa biçimli mezar buldu. Kaplumbağa şeklindeki mezar,  araştırmacılara göre oldukça iyi korunmuş.

İlk izlenimler mezarın 800 yıllık olduğu ve içindeki kalıntıların o çağlarda yaşamış bir kaç nesle ait  olabileceği yönünde. Mezar, Shanxi ili Shangzhuang köyünde evi için temel atan biri tarafından yanlışlıkla bulundu.

Bilim insanları, dört metre kadar yüksek ve sekizgen bir gömü bölmesine sahip bu  mezarın  1115 ve 1234 yılları arasında Jin hanedanlığına ait olduğunu  düşünüyor. Ayrıca mezarda zekice bir biçimde sekizgenin kuzey, kuzeybatı, kuzeydoğu, güneybatı ve güneydoğu yönlerine yerleştirilmiş  beş oda bulunuyor.Ekstra bir bölmesi ve altıgen tasarımıyla mezar yukarıdan bir kaplumbağayı andırıyor.

Bölmenin içinde, her üçer tanesi duvarların köşelerine yerleştirilmiş 21 tuğla oymacılığı var. Mimari tasarım ve oymacılıklar Filial Sons olarak bilinen halk hikayesini destekler nitelikte. Mezarı ve kalıntıları inceleyen arkeologlar,  elde ettikleri ipuçlarına dayanarak   mezarın birkaç nesil tarafından paylaşıldığını belirtti.

Arkeologlar daha fazla bilgi edinmek için mezar üzerinde çalışmaya devam ediyor.Mezardan edinebilecek bilgiler, Jin hanedanlığı tarihine ışık tutabilir. Böylelikle yeterli belge eksikliği ve tarihi materyallerin kaybı nedeniyle oluşan tarihi boşluklardan bazıları doldurulabilecek.

Mezarın keşfi,  bölgedeki toprağın altında tarihi öneme sahip bir çok kalıntının olabileceği fikrini doğurdu. Daha fazla arkeolojik kazı yoluyla belki de keşfedilmeyi bekleyen birçok eski ve değerli kalıntı  gün yüzüne çıkarılabilir. Yine de şunu unutmamak gerekir ki, arkeolojik öneme sahip alanları bulmak  oldukça zor  ve tıpkı bu kaplumbağa şekilli mezarda olduğu gibi şansa dayandığından  daha fazla bilgi edinebilmek zor olacak.

pc-tablet.co.in